Rösterna upprepade samma ord, gång på gång:
GAME OVER!
GAME OVER!
GAME OVER!
Ett nytt spel har tagit världen med storm. Alla pratar om The Challenge men varför är allt så hemligt? Hur får man tag på en invite och varför verkar ingen veta vad som händer om man misslyckas i spelet?
En mamma börjar bete sig underligt när hon kommer hem med ett nytt spel, en konflikt pyr mellan två kompisar på en högteknologisk gamingskola, en tjej får sitt livs överraskning av en influencer, en kille får märkliga syner efter att ha skannat en QR-kod, och en digital skoluppgift får oanade följder. Berättelser om spel och digitala världar som korsar vår egen verklighet. På gott och ont.
Författare: Joakim Persson
Kapitelbok: 115 sidor
Ämnesord:
spel, digitala världar, noveller, skräck, identitet, familj, vänskap
Utgiven: 2025-04.
Ladda ner:
Lärarhandledning (ej färdig)
Filmer:
"Det är då hon hör det. Ett motorljud. Hon vänder sig om i den riktning hon tycker sig höra det. Nu är dettydligt; det är en motor som har startats någonstans, kanske borta vid ön? Plötsligttänds ett ljus och starka strålkastare lyser upp isen någon kilometer ifrån därhon sitter.
“Vad fan är det där?”, hör hon Nour säga.
Borta vid ön ser de ljuset från strålkastarnaklyvas av träden och buskagen. Det splittras och blir oregelbundet, läcker utpå sidorna. Motorn varvar upp. Sedan slås ljuset av och strax därefter blir det återigen tyst. Tystare än tidigare."
ur ljudboken Dödens fyra hjul.
"Han tittar på några bollar till och försöker lära sig nåt av deras match. De rör sig snabbt fram och lika fort tillbaka, för att sedan springa åt sidan. De hoppar högt upp och snärtar till bollen så att det låter PANG! Bollen flyger i en hög, lång bana.
Han ser att de hela tiden springer in mot mitten av planen. Nadirs tränare, Mads, pratar ofta om att komma tillbaka till mitten.Det är så Nadir också måste röra sig.
Han sluter ögonen. Blundar och fokuserar. Långsamt drar han in doften som finns här."
ur boken Vilken smash!
Copyright © Alla rättigheter förbehållna